Provoz škol od 17. 5. 2021

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že v návaznosti na jednání vlády ČR dne 10. května 2021 bylo vydáno:
Novelizované mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k omezení provozu ve školách a školských zařízeních, s účinností od 17. 5. 2021. Tímto mimořádným opatřením se oproti současnosti mění následující:
▪ na území celé České republiky se umožňuje osobní přítomnost žáků 1. stupně bez rotací
▪ v Ústeckém kraji pokračuje rotace tříd 2. stupně
 
Ve školních družinách a školních klubech
▪ na území celé České republiky dochází ke zrušení omezení. Provoz je v běžném režimu, ruší se povinnost homogenních oddělení a skupin
▪ ruší se povinnost zajišťovat péči o děti rodičů vybraných profesí, protože se vrací všichni žáci 1. stupně do základních škol
 
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k testování žáků s účinností od 17. května 2021,
které se mění oproti současnému stavu tak, že se mění frekvence preventivního antigenního testu:
▪ dvakrát týdně v Ústeckém kraji v případě žáků 2. stupně základní školy s tím, že test se provede první den osobní přítomnosti žáka
ve škole v týdnu a mezi jednotlivými termíny testování v jednom týdnu jsou minimálně 2 a maximálně 3 pracovní dny
▪ jedenkrát týdně v případě žáků 1. stupně základní školy s tím, že test se provede první den osobní přítomnosti žáka ve škole
 
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 4. května 2021, č. j. MZDR 15757/2020-50/MIN/KAN, s účinností od 10. 5. 2021 stanoví, že není povinné nosit ochranu nosu a úst ve venkovních prostorech při zachování odstupu 2 metru od jiných osob, nejde-li o členy domácnosti. Při vycházce nebo pobytu na školní zahradě tedy žák nebo zaměstnanec nemusí mít ochranu nosu a úst, pokud dodrží odstup 2 metry od jiných osob. Ve vnitřních prostorách pak nadále platí povinnost nosit ochranu nosu a úst, se stanovenými výjimkami (mj. děti v mateřské škole).
MŠMT 10. 5. 2021

Fakultní základní škola Ústí nad Labem, České mládeže 230/2, příspěvková organizace

Motto: Škola by měla být místem radostné tvůrčí práce, kterou se od sebe děti a dospělí učí, a tak se vzájemně obohacují