Prohlášení o přístupnosti

FAKULTNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA Ústí nad Labem, České Mládeže 230/2, příspěvková organizace, se za­va­zu­je k zpří­stup­ně­ní svých in­ter­ne­to­vých strá­nek v sou­la­du se zá­ko­nem č. 99/2019 Sb., o pří­stup­nos­ti in­ter­ne­to­vých strá­nek a mo­bil­ních apli­ka­cí a o změ­ně zá­ko­na č. 365/2000 Sb., o in­for­mač­ních sys­té­mech ve­řej­né sprá­vy a o změ­ně ně­kte­rých dal­ších zá­ko­nů, ve zně­ní poz­děj­ších před­pi­sů, kte­ré pro­vá­dě­jí směr­ni­ci Ev­rop­ské­ho par­la­men­tu a Ra­dy (EU) 2016/2102 (viz pozn. 1).

To­to pro­hlá­še­ní o pří­stup­nos­ti se vzta­hu­je na in­ter­ne­to­vé strán­ky or­ga­ni­za­ce na ad­re­se www.​zsceskemladeze.​cz

Stav souladu

Ty­to in­ter­ne­to­vé strán­ky jsou čás­teč­ně v sou­la­du se zá­ko­nem č. 99/2019 Sb., o pří­stup­nos­ti in­ter­ne­to­vých strá­nek a mo­bil­ních apli­ka­cí a o změ­ně zá­ko­na č. 365/2000 Sb., o in­for­mač­ních sys­té­mech ve­řej­né sprá­vy a o změ­ně ně­kte­rých dal­ších zá­ko­nů, ve zně­ní poz­děj­ších před­pi­sů.

Web splňuje po­vin­nost na úrov­ni A dle har­mo­ni­zo­va­né nor­my EN 301 549 V2. 1.2. Me­zi ně­kte­ré chy­bě­jí­cí po­ža­dav­ky na úro­veň AA pak pat­ří:Některé obrázky na internetové stránce neobsahují textový popis.

Některé pdf dokumenty nejsou strojově čitelné.
Nelze jednoduchým způsobem přeskočit opakující se bloky.
Web nelze plnohodnotně ovládat pomocí klávesnice.

Přístupnost obsahu

Vložené dokumenty

Veš­ke­ré vlo­že­né do­ku­men­ty jsou v po­do­bě obec­ně roz­ší­ře­ných tex­to­vých for­má­tů, kte­ré lze otevřít vol­ně do­stup­ný­mi pro­gra­my. Kon­krét­ně se jed­ná o ty­to for­má­ty:

 

Vypracování prohlášení o přístupnosti

To­to pro­hlá­še­ní by­lo dne 8. 7. 2020 vy­pra­co­vá­no na zá­kla­dě vlast­ní­ho po­sou­ze­ní vlast­ní­kem webo­vé pre­zen­ta­ce (v sou­la­du s čl. 3. odt. 1 pro­vá­dě­cí­ho roz­hod­nu­tí ko­mi­se EU 2018/1523).

Prohlášení o přístupnosti bylo vypracováno dne 10. 7. 2020 firmou Metropolnet, a. s., Mírové Náměstí 3097/37 (PB Centrum), 400 01  Ústí nad Labem

Zpětná vazba a kontaktní údaje

Vlast­ník webu si kla­de za cíl zpřístup­nit webo­vou pre­zen­ta­ci všem je­jím uži­va­te­lům v sou­la­du se zá­klad­ní­mi prin­ci­py pří­stup­nos­ti. V pří­pa­dě po­tře­by lze vy­u­žít kon­takt:

Fakultní ZŠ Ústí nad Labem, České Mládeže 230/2, Ústí nad Labem, 400 01
Ing. Naděžda Myšková, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel.: 601 308 179

 

Po­kud uži­va­tel na­bu­de dojmu, že webo­vá strán­ka or­ga­ni­za­ce ne­po­sky­tu­je in­for­ma­ce v sou­la­du s vý­še uve­de­ný­mi pra­vi­dly a vy­čer­pal všech­ny mož­nos­ti ko­mu­ni­ka­ce se zá­stup­ci or­ga­ni­za­ce či pro­vo­zo­va­te­lem webu, mů­že sku­teč­nost ozná­mit pří­sluš­né­mu or­gá­nu pro pro­sa­zo­vá­ní prá­va.

Mi­nis­ter­stvo vni­t­ra, od­bor eGo­ver­n­men­tu

Ná­měs­tí Hr­di­nů 1634/3

140 21 Pra­ha 4

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 


Pozn. 1 - Směr­ni­ce Ev­rop­ské­ho par­la­men­tu a Ra­dy (EU) 2016/2102 ze dne 26. říj­na 2016 o pří­stup­nos­ti webo­vých strá­nek a mo­bil­ních apli­ka­cí sub­jek­tů ve­řej­né­ho sek­to­ru (Úř. věst. L 327, 2.12.2016, s. 1).

 

 

 

 

Zápis do prvních tříd

Vydávání žádostí – přihlášek bude probíhat v období od 1. 3. 2025 do 8. 4. 2025.

Zápis do 1. tříd školního roku 2024/2025 se bude konat dne 8. 4. 2025 v době od 13.00 do 18.00 hod. 

Více najdete na odkaze https://zapiszs.usti.cz/

Fakultní základní škola Ústí nad Labem stanoví následující kritéria, podle kterých postupuje ředitelka základní školy při rozhodování o přijetí dětí do 1. ročníku školy k plnění povinnosti školní docházky v případech, kdy počet přijatých žádostí překročí stanovenou kapacitu počtu žáků v prvním ročníku školy.

Plnění povinnosti školní docházky je stanoveno v ust. §§ 36, 37 a 38 zákona č. 561/2004 Sb.,o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Povinná školní docházka se vztahuje na státní občany České republiky a na občany jiného členského státu Evropské unie, kteří na území České republiky pobývají déle než 90 dnů. Dále se povinná školní docházka vztahuje na jiné cizince, kteří jsou oprávněni pobývat na území České republiky trvale, mají povolení k dlouhodobému pobytu nebo vízum s délkou pobytu nad 90 dnů a na účastníky řízení o udělení mezinárodní ochrany.

Maximální počet žáků přijímaných do prvních tříd základní školy stanoví ředitel základní školy podle ust. § 165 odst. 1 písm. a) školského zákona. Předpokládaná kapacita prvních tříd školního roku 2025/2026 je 50 žáků.

 

Do první třídy se přednostně přijímají děti podle kritérií:

  1. děti s místem trvalého pobytu ve spádové oblasti školy
  2. děti s místem trvalého pobytu mimo spádovou oblast školy, jejichž sourozenec je již žákem této základní školy
  3. děti s místem trvalého pobytu v městském obvodu školy
  4. děti mimo městský obvod školy a nemající ve škole sourozence 

Kritérium pro případné nepřijetí – naplněná kapacita 

 ŽÁDOST O PŘIJETÍ DO 1.TŘÍDY

VYGENERUJETE v elektronickém systému na odkaze níže

https://zapiszs.usti-nad-labem.cz/

a doručíte ji do školy jedním z těchto způsobů:

  • Elektronicky (datová schránka wk6yd33 nebo e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. s elektronickým podpisem)
  • Poštou 
  • Osobně 

1) Elektronické podání žádosti o přijetí  

Podepsanou žádost (oběma rodiči) je možné oskenovat do formátu PDF a poslat do školy datovou schránkou nebo e-mailem s elektronickým podpisem.

- doporučujeme rodičům, aby si ověřili, že škola obdržela žádost

2) Poštou

Originál podepsanou žádost lze zaslat také poštou 

 - doporučujeme rodičům, aby si ověřili, že škola obdržela žádost

 3) Osobní podání žádosti dne 8. 4. 2025 v době od 13 do 18 hod.

V případě, že rodič nemá možnost elektronického vyplnění a tisku žádosti, lze žádost výjimečně vyplnit přímo ve škole v kanceláři.

 Pokud bude podání žádosti učiněno jinou formou, např. e-mailem bez elektronického podpisu, je nutné, aby do 5 dnů žádost zákonný zástupce stvrdil originál podpisem (příp. jinou výše uvedenou formou).

Doklady dodané k žádosti k ověření totožnosti dítěte (kopie rodného listu) a prokázání vztahu k nezletilému dítěti (kopie občanského průkazu) nebudou školou uchovávány, po ověření údajů budou skartovány v souladu se zákonem o ochraně osobních dat v platném znění.

 Případné nejasnosti nebo dotazy: 725 474 130, Mgr. Petra Holasová

 

 

 

 

Povinně zveřejňované informace Informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění. Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup podle vyhlášky č. 422/2006 Sb., ze dne 31. srpna 2006.

  1. Název: Fakultní základní škola Ústí nad Labem, České mládeže 230/2, příspěvková organizace
  2. Důvod a způsob založení

Zřizovací listina včetně dodatků - v sekci Dokumenty ke stažení

Oznamovací systém – viz níže - v sekci Dokumenty ke stažení - Dokumenty školy

3. Organizační struktura

4.Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa Fakultní základní škola Ústí nad Labem, České mládeže 230/2, příspěvková organizace České mládeže 230/2, 400 01 Ústí nad Labem

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu Fakultní základní škola Ústí nad Labem, České mládeže 230/2, příspěvková organizace České mládeže 230/2, 400 01 Ústí nad Labem

4.3 Úřední hodiny pracovní dny 7:00 - 15:00 hodin

4.4 Telefonní čísla +420 475 209 141, +420 475 209 079

4.5 Adresa internetové stránky www.zsceskemladeze.cz

 4.6 Adresa e-podatelny Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

ID datové schránky: wk6ys33

4.7 Další elektronické adresy Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  1. Případné platby lze poukázat na BÚ: 105 035 680 / 0300 FKSP 882 231 379 / 0800
  2. IČ, DIČ 44 55 33 15, CZ 44 55 33 15
  3. GDPR Pověřenec pro ochranu osobních údajů: Ing. Martin Kolář, telefon + 420 777 150 317, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., www.metropolnet.cz
  4. Dokumenty

8.1 Seznam hlavních dokumentů Hlavní dokumenty školy - v sekci Dokumenty ke stažení

8.2 Rozpočet

Aktuální rozpočet najdete níže.

 

 

    Rozpočty z let minulých jsou k dispozici na vyžádání na ekonomickém oddělení školy.

 

 

  1. Žádosti o informace

Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně nebo telefonicky) nebo písemně (doporučená nebo elektronická pošta). Žádost je podána dnem, kdy ji povinný subjekt obdržel.

  1. Příjem žádostí a další podání : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  2. Opravné prostředky Proti rozhodnutí povinného subjektu lze podat odvolání prostřednictvím povinné osoby (řediteli školy) zřizovateli školy – Statutární město Ústí nad Labem, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí.
  3. Formuláře Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění Žádost o poskytnutí informace - v sekci Dokumenty ke stažení Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti - v sekci Dokumenty ke stažení
  4. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací Konkrétní postupy pro řešení životních situací nejsou vydány.
  5. Předpisy

14.1 Nejdůležitější používané předpisy

  • zákon č. 94/1963 Sb., o rodině, v platném znění
  • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění
  • zákon č. 2/1993 Sb., listina základních práv a svobod, v platném znění
  • zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, v platném znění
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
  • zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném znění
  • zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění
  • zákon č. 129/2000 Sb., o krajích, v platném znění
  • zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů, v platném znění
  • zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění
  • vyhláška č. 114/2002 Sb., o FKSP, v platném znění
  • vyhláška č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění
  • zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění · zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
  • zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
  • zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění · zákon č. 646/2004 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v platném znění
  • vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, v platném znění
  • vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v platném znění
  • zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, v platném znění
  • zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění
  • vyhláška č. 438/2006 Sb., kterou se stanoví podrobnosti výkonu ústavní výchovy ve školských zařízeních, v platném znění
  • nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách, v platném znění
  1. Úhrada za poskytování informací

Přímé materiálové náklady žadatel o poskytnutí informací hradí takto: a) náklady na pořízení listinných kopií:

  • cena za zhotovení jednostranné kopie formátu A4 2,00 Kč
  • cena za zhotovení oboustranné kopie formátu A4 3,00 Kč
  • cena za zhotovení jednostranné kopie formátu A3 4,00 Kč
  • cena za zhotovení oboustranné kopie formátu A3 6,00 Kč b) náklady na opatření technických nosičů dat
  • cena za 1 ks CD 15,00 Kč c) náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací
  • Cena za pořízení stejnopisu vysvědčení 100,00 Kč
  • cena za každou započatou hodinu činnosti 120,00 Kč Výši úhrady za poskytnutí informace povinný subjekt písemně oznámí žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na jakém základě byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena. Poskytnutí informací je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výši požadované úhrady nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží.
  1. Licenční smlouvy

16.1 Vzory licenčních smluv ------------------------------

16.2 Výhradní licence ------------------------------

  1. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění Výroční zpráva – v sekci Dokumenty ke stažení

     

    Oznamovací systém

    Interní systém pro oznamování protiprávního jednání (whistleblowing)

     

    Vzhledem k účinnosti zákona č. 171/2023 Sb. o ochraně oznamovatelů byl zprovozněn vnitřní oznamovací systém pro oznamování protiprávního jednání.

    Oznamovací systém vám umožňuje podat oznámení o chování osob nebo situacích, ke kterým došlo v rámci působnosti organizace: Fakultní základní škola Ústí nad Labem, České mládeže 230/2, příspěvková organizace, a o kterých se domníváte, že jsou v rozporu s platnými právními předpisy. Jde o případy, které představují přestupek nebo trestný čin, případně jiné porušení zákonů nebo přímo použitelných předpisů Evropské unie.

    Oznamovatel by měl jednat ve veřejném zájmu a v dobré víře, že jím podávané oznámení se opírá o věrohodná fakta a skutečnosti. Oznámení má být určité a srozumitelné. Z oznámení musí být zřejmé, proti které osobě, nebo situaci směřuje a jakého konkrétního jednání se týká tak, aby bylo možné jej řádně prošetřit.

    Oznámení podaná prostřednictvím našeho interního systému jsou projednávána důvěrně, nemusíte se tedy obávat o prozrazení Vaší identity. Prosíme Vás, o uvedení Vašeho skutečného jména a pracovního zařazení nebo Vašeho jména a data narození, tak aby byl usnadněn proces ověřování Vaší totožnosti. Zaručujeme Vám maximální diskrétnost po celou dobu řešení oznámení. Anonymní oznámení nejsme dle zákona povinni prověřovat, ale budeme se jimi zabývat.

    Oznamovatelem je fyzická osoba, která se v souvislosti s pracovní činností či v pracovním kontextu dozvěděla o protiprávním jednání, k němuž došlo nebo má dojít u osoby, pro niž oznamovatel, byť zprostředkovaně, vykonával nebo vykonává práci nebo jinou obdobnou činnost, nebo u osoby, se kterou oznamovatel byl nebo je v kontaktu v souvislosti s výkonem práce nebo jiné obdobné činnosti, a které

    1. má znaky trestného činu,
    2. má znaky přestupku, za který zákon stanoví sazbu pokuty, jejíž horní hranice je alespoň 100000 Kč,
    3. porušuje zákon č. 171/2023 o ochraně oznamovatele, nebo
    4. porušuje jiný právní předpis nebo předpis Evropské unie v oblasti:
    5. finančních služeb, povinného auditu a jiných ověřovacích služeb, finančních produktů a finančních trhů,
    6. daně z příjmů právnických osob,
    7. předcházení legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu,
    8. ochrany spotřebitele,
    9. souladu s požadavky na výrobky včetně jejich bezpečnosti,
    10. bezpečnosti dopravy, přepravy a provozu na pozemních komunikacích,
    11. ochrany životního prostředí,
    12. bezpečnosti potravin a krmiv a ochrany zvířat a jejich zdraví,
    13. radiační ochrany a jaderné bezpečnosti,
    14. hospodářské soutěže, veřejných dražeb a zadávání veřejných zakázek,
    15. ochrany vnitřního pořádku a bezpečnosti, života a zdraví,
    16. ochrany osobních údajů, soukromí a bezpečnosti sítí elektronických komunikací a informačních systémů,
    17. ochrany finančních zájmů Evropské unie
    18. fungování vnitřního trhu včetně ochrany hospodářské soutěže a státní podpory podle práva Evropské unie.

     

    Oznámení přijímá a vyřizuje POUZE příslušná osoba (dále jen „Příslušná osoba“), která vykonává tuto činnost nestranně, zachovává důvěrnost informací a chrání osobnost oznamovatele a dalších osob, na které dopadá ochrana.

    V souladu se zákonem č. 171/2023 Sb. o ochraně oznamovatelů je určen nezávislý subjekt Metropolnet, a.s. K příjmu oznámení je určen systém qHlas, který je zcela bezpečný jak pro osobu oznamovatele, tak i pro jiné zúčastněné osoby a principiálně je nastaven k utajení totožnosti oznamující osoby, třetích osob a k ochraně informací uvedených v oznámení.

    Příslušnou osobou jsou:
    Ing. Martin Kolář, tel. +420 777 150 317
    Kateřina Slivová, tel. +420 777 773 188

    Oznámení lze Příslušné osobě podat:

    • písemně elektronicky prostřednictvím formuláře:
      https://formulare.e-forms.cz/qhlas/qhlas-zsceskemladeze
    • ústně osobně (schůzka s příslušnou osobou) na základně žádosti oznamovatele po domluvě v pracovní dny od 8 do 14 hod.
    • písemně listinou v uzavřené obálce na adresu Metropolnet, a.s., Mírové nám. 3097/37, 400 01 Ústí nad Labem s označením obálky „NEOTVÍRAT – POUZE DO RUKOU PŘÍSLUŠNÉ OSOBY“ nebo vhozením obálky do poštovní schránky Metropolnet, a.s. ve vestibulu budovy na výše uvedené adrese.

    Oznámení lze podávat i  Ministerstvu spravedlnosti ČR https://oznamovatel.justice.cz/chci-podat-oznameni/

    Zpracování osobních údajů bude probíhat v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 65/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Správcem osobních údajů je Metropolnet, a.s., Mírové nám. 3097/37, 400 01 Ústí nad Labem.

    Další informace naleznete:



     

Základní informace o konání přijímací zkoušky v letošním školním roce

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podle § 9 odst. 1 vyhlášky č. 422/2023 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů, stanoví termíny konání jednotné přijímací zkoušky v prvním kole přijímacího řízení pro přijetí do 1. ročníku u oborů středního vzdělání s maturitní zkouškou stanovených v § 60 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve všech formách vzdělávání, včetně nástavbového studia, ve školním roce 2024/2025.

Jednotná přijímací zkouška, jež se koná formou písemného testu ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura a písemného testu ze vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace ve dvou termínech, je stanovena v řádném termínu na dny:

Čtyřleté obory vzdělání, včetně nástavbového studia:
1. termín: pátek 11. dubna 2025
2. termín: pondělí 14. dubna 2025

Obory šestiletých a osmiletých gymnázií:
1. termín: úterý 15. dubna 2025
2. termín: středa 16. dubna 2025

Jednotná přijímací zkouška v náhradním termínu je stanovena pro všechny uvedené obory vzdělání na dny:
1. termín: úterý 29. dubna 2025
2. termín: středa 30. dubna 2025

Jednotná přijímací zkouška se nekoná při přijímacím řízení do oborů vzdělání se závěrečnou zkouškou, do oborů vzdělání s výučním listem, do oborů zkráceného studia a do oborů vzdělání středních škol skupiny 82 Umění a užité umění. Možnost konání školní přijímací zkoušky tím není dotčena.
Řádný termín školní přijímací zkoušky a talentové zkoušky se koná v pracovních dnech v období od 15. března do 23. dubna tak, aby se alespoň jeden z termínů konal v jiný den než jednotná přijímací zkouška; náhradní termín školní přijímací zkoušky a talentové zkoušky se koná v pracovních dnech v období od 24. dubna do 5. května tak, aby se konal v jiný den než jednotná přijímací zkouška.
V případě oboru vzdělání Gymnázium se sportovní přípravou se koná talentová zkouška i jednotná přijímací zkouška v termínech uvedených výše.

Doporučené stránky pro informace o přijímacím řízení:
MŠMT:
https://msmt.gov.cz/vzdelavani/stredni-vzdelavani/prijimani-na-stredni-skoly-a-konzervatore

CERMAT:
https://prijimacky.cermat.cz/menu/jednotna-prijimaci-zkouska

Další vhodné stránky:
https://www.atlasskolstvi.cz/
https://www.infoabsolvent.cz/

 

STRAVA.CZ – informace pro inkasa:

Obědy přihlašuji na celý měsíc (od října do června) vždy dva pracovní dny před začátkem nového měsíce. Pokud jsou v aplikaci obědy již přihlášené, můžete odhlásit nechtěné obědy.

Odhláška na další den je možná v pracovní dny nejpozději do 14.30 hodin, po této hodině již nelze oběd odhlásit.

 

STRAVA.CZ – informace pro hotovostní platbu:

Obědy platíte vždy hotově podle provozního řádu. Pouze pokud máte přeplatek za odhlášené obědy, můžete využít aplikaci strava.cz  k přihlášení obědů do výše přeplatku a následně obědy doplatit (hotově). Prosím, neposílejte platbu převodem.

Pokud máte obědy zaplacené, můžete na portálu strava.cz odhlásit nechtěné obědy.

Odhláška na další den je možná v pracovní dny nejpozději do 14.30 hodin, po této hodině již nelze oběd odhlásit.

 

PLACENÍ OBĚDŮ NA NOVÝ MĚSÍC

Vždy poslední dva dny před začátkem nového měsíce, tak, jak jdou děti do školy. V době prázdnin a ředitelského volna je jídelna zavřená.

 

ODHLAŠOVÁNÍ OBĚDŮ -  den předem ( pouze v pracovní dny)

první den nemoci si můžete oběd vyzvednout od 11.15 hod. do 14.00 hod.

Odhlašovat můžete od 6.30 do 14.30 hod.

·        Osobně u ved. ŠJ

·        Mobil : 727 872 081 – pokud se nedovoláte, napište krátkou SMS

·        Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

·        STRAVA.CZ 

 

VÝDEJ – VRÁCENÍ  A HODNOTA ČIPU

Strávník dostane čip oproti záloze 115,-nebo 121,- Kč. Při odevzdání čipu je záloha vrácena. Ztráta čipu se nahlašuje ved. ŠJ p. Toušové a po zaplacení zálohy je vydán nový. Při ukončení stravování je možné čip vrátit oproti záloze do 3.měsíců. Po uplynutí této doby je čip nevratný.

 

INKASO - Informace pro rodiče - SOUHLAS  S INKASEM

Platba stravného inkasem                                                      

Na začátku nového měsíce (říjen až červen) bude mít strávník automaticky přihlášeno celé stravné, které se bude hradit po skončení měsíce. Pouze před začátkem září musíte nahlásit  od kterého dne začne Vaše dítě na obědy chodit.

Rodiče odhlašují - nemoc, výlety, školy v přírodě.  

Na začátku nového školního roku bude vaše inkaso přihlášeno druhý den po aktivaci čipu na stravování.

 

Pokud budete chtít platit stravné přes účet musíte nejprve učinit tyto kroky:

  • znát číslo účtu školy, které je: 105035680 kód banky 0300
  • navštívit svou banku a dát svolení k inkasu ve prospěch účtu školy
  • tento krok lze řešit i přes internet
  • odevzdat vedoucí ŠJ p.Toušové potvrzení o svolení k inkasu, vyplnit formulář a současně složit v hotovosti jistinu ve výši 500,- Kč  (tato jistina Vám bude vrácena při osobním úplném  odhlášení  strávníka ze stravování,  nebo  automaticky  při  ukončení  základní  školní docházky.)
  • dbát na to, aby na vašem účtu byl dostatek finančních prostředků na platbu inkasa

 

ORGANIZACE PROVOZU STRAVOVÁNÍ

                   

Každý strávník je povinen se přihlásit nebo odhlásit 24 hod předem. Platí pro přihlašování jednotlivých obědů.

Obědy se platí: 

a) v hotovosti:  strávník  si  kupuje  obědy  na  celý měsíc a to vždy poslední  dva  dny  před začátkem  nového měsíce. Za  odhlášené obědy se peníze  převádí  do  dalšího  měsíce proti podpisu. Hotovost za odhlášené obědy se vrací v prosinci a v červnu, pouze  po dohodě

s vedoucí ŠJ se hotovost vrací v daném měsíci. V případě, že si strávník nemůže vyzvednout přeplatek za odhlášené obědy, je mu částka po dohodě zaslána bankovním převodem, v případě  žáků ZŠ je částka převedena do elektronické peněženky

b) inkasem: strávník  vyplní přihlášku. Po zřízení  inkasa a zaplacení jistiny ve výši 500,- Kč má obědy (říjen až červen) přihlášené a pouze nechtěné obědy musí včas odhlásit. Platba inkasa se provádí až po skončení  daného měsíce.

 

Odhlašování obědů:

a) žáci mají nárok první den nemoci odebrat  stravu a obědy následně odhlásit.                                                                                                                       

b) zaměstnanci nemají nárok na oběd pokud neodpracovali alespoň 3 hodiny. V době nepřítomnosti v práci si musí stravu odhlásit.

c) způsoby odhlašování: osobně, telefonicky, e-mail – u vedoucí  ŠJ, webová stránka STRAVA.CZ

Stravování zaměstnanců se řídí platnou legislativou, tj. vyhláškou č. 84/2005 Sb.

V  případě  neodebrání, nebo  včasného  neodhlášení  stravy  se  finanční  náhrada neposkytuje.

Oběd se mimo jídelnu  nevydává, výjimkou je pouze první den onemocnění strávníka. (Tento bod se nevztahuje na cizí strávníky a zaměstnance školy, kteří si mohou stravu odnášet v jídlonosiči.)

 

Výdej a hodnota čipu, provozní doba kanceláře stravovny, placení obědů, cena: 

Každý strávník dostane čip oproti záloze 115,- nebo 121,- Kč. Při odevzdání čipu je záloha vrácena. Při ukončení stravování je možné čip vrátit oproti záloze do 3.měsíců. Po uplynutí této doby je čip nevratný.

Provozní doba kanceláře stravovny, placení obědů:

  • denně: 7.30  -   10.00 hod.   

  • předposlední den v měsíci: 7.30  -   10.00 hod.   a    12.00  -  15.00 hod.

  • poslední den v měsíci: 7.00  -   10.00 hod.   a    12.00  -  16.00 hod.

              

S účinností od 1. 1. 2025 jsou ceny obědů  stanoveny takto:

Věková kategorie  7 – 10 let -  26,- Kč

Věková kategorie  11 – 14 let -  29,- Kč

Věková kategorie  15 let -  32,- Kč

Zaměstnanci -   35,- Kč

Cizí strávníci -  90,- Kč

 

Pracovní doba školní kuchyně: 6.30   -  15.00 hod.

Výdej oběda ve školní jídelně: 11.15  -  11.45 hod.  -  pro cizí strávníky

11.45 -  14.00 hod.  -  pro děti a zaměstnance

 

 PROVOZNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY

 

Provozní řád školní jídelny a organizace provozu stravování se řídí § 30 zákona č. 561/2004

Sb., školský zákon v platném znění a Vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování

 

  • Obědy se vydávají od 11.00  -  do 14.00 hod

  • Pedagogický dozor v jídelně sleduje chování žáků po příchodu do jídelny, při stolování, odnášení použitého nádobí a dbá na bezpečnost stravujících se žáků. Vychovatelky ŠD konají dozor u svého oddělení (pomáhají žákům při výdeji oběda, vracení použitého nádobí, i při úklidu).

  • Strávník je povinen přiložit čip na čtečku u výdeje jídel. V případě, že čip ztratil, nebo zapomněl, ohlásí tuto skutečnost vedoucí školní jídelny a po vystavení náhradní  stravenky může jít na oběd.

  • Každý strávník si sám nejprve nalije polévku. Hlavní jídlo je vydáváno kuchařkou u výdejního okénka, vedle kterého jsou umístněny také příbory. Nápoj si strávník nalije sám z nádoby k tomu určené. Po konzumaci oběda je každý strávník povinen odnést použité nádobí do odkladového okénka.

  • Pokud dojde k znečištění stolu nebo podlahy jídlem je strávník povinen místo uklidit, popřípadě nahlásit tuto skutečnost pedagogickému dozoru či personálu kuchyně.

  • Každý strávník je povinen chovat se ohleduplně v souladu s hygienickými a společenskými  pravidly při stolování.

  • Dojde-li k úrazu strávníka, po poskytnutí první pomoci, provede vedoucí školní jídelny zápis do knihy úrazů. Jde-li o úraz vyžadující registraci, dohodne se vedoucí školní jídelny s ředitelkou školy o sepsání „ Záznamu o školním úrazu“.

Strana 1 z 2

Fakultní základní škola Ústí nad Labem, České mládeže 230/2, příspěvková organizace

Motto: Škola by měla být místem radostné tvůrčí práce, kterou se od sebe děti a dospělí učí, a tak se vzájemně obohacují